Friday, January 22, 2016

Despre calatoriile exploratorilor - idei, carti, resurse

Ne pregatim sa incepem studiul despre calatoriile exploratorilor si pentru aceasta am pregatit pentru I cateva carti si resurse. De fapt, mai intai au ajuns cartile si materialele la noi, ceea ce m-a impulsionat sa le urmam si noi in explorari si sa afla mai multe despre descoperirile lor.

Cele doua carti care au ajuns la noi recent si care m-au incantat, pentru ca sunt perfecte pentru varsta si interesele I.-nei, sunt:

See Inside Exploration and Discovery

O carte frumoasa, care a ajuns la noi gratie distribuitorului Usborne O noua carte, un nou prieten (multumim mult, Mirela!). E o carte cu clapete (pste 70 de lift-the-flaps) care ne poarta pe urmele exploratorilor, recomandata copiilor peste 6 ani. Eu, va spun sincer, imi amintesc ca am fost fascinata de calatoriilor exploratorilor cand eram mica, in special de cei care au indurat conditii meteo grele ca sa cucereasca polii - mi-ar fi placut enorm sa am o astfel de carte cum e See Inside Exploration and Discovery.

Cartea e structurata pe mai multe capitole: Ancient Explorers, Going in the distance, Over the ocean, Natural discoveries, Into the interior, Race for the Poles, Final Frontiers, Roof of the world.

In capitolul Going in the distance sunt prezentate calatoriile lui Marco Polo si a lui Ibn Battuta, urmand, in paginile urmatoare, sa invatam despre Cristofor Columb.


Natural discoveries - despre explorarile care au avut loc dupa anul 1700 - calatoriile lui James Cook, ale exploratorului german Alexander von Humboldt, dar si despre cum a ajuns Charles Darwin in insulele Galapagos.

O alta sectiune este cursa pentru poli - partea mea favorita:)


Daca doriti si voi aceasta carte, o gasitit pe Mirela pe pagina O noua carte, un nou prieten (trimiteti un mesaj pe pagina sau la adresa de email onouacarteunnouprieten@gmail.com). Sunt multe carti frumoase la Usborne, ce mi-a atras mie atentia si ma gandesc sa comand e noua colectie Usborne Reading Collection.

Cine a fost Cristofor Columb?

A aparut in urma cu cateva luni la editura Pandora, impreuna cu alte cateva carti similare care prezinta vietile unor oameni faimosi, cum ar fi Mozart, Leonardo da Vinci, William Shakespeare, etc. Textul e simplu si placut, cu propozitii scurte si clare, adaptat copiilor de aprox +8 ani sa citeasca singuri.
Cartea are ilustratii alb-negru pe fiecare pagina.


Si din cand in cand, se ofera 2 pagini de informatii specifice vremii respective, a corabiilor folosite etc - informatii mai exacte.

In continuare, am pregatit pentru I. filmul despre Cristofor Columb din seria Animated Hero Classics. Gasiti mai multe filme din aceasta serie pe youtube - acesta este un playlist cu 20 de astfel de filme pentru copii - printre ele - viata lui Beethoven, a lui Leonardo da Vinci, Marco Polo, etc.


Un alt set de filme interesante sunt cele din seria Once Upon a Time - Explorers, pe care eu insa nu le-am gasit pe youtube decat cateva fragmente. Daca le gasiti pe undeva, in engleza, franceza sau spaniola, va rog anuntati-ma si pe mine. Sau alte filme legat de aceasta tema, a exploratorilor....
Voi ce alte carti si materiale despre exploratori folositi?

2 comments:

  1. Imi place mult tema exploratorilor, Adina!

    Nu stiu daca aveti cartea de mai jos, merita cumparat:
    http://www.elefant.ro/carti/carti-pentru-copii/atlase-enciclopedii-dictionare/atlasul-explorarilor-si-al-imperiilor-10163.html

    Apropo de filme, am gasit varianta exploratorilor in franceza:

    https://www.youtube.com/watch?v=EZwBWdwtAf0

    Ramona

    ReplyDelete
  2. We need to be able to calculate how much we are going to pay for our electricity usage, we can do this by using the PESCO bill calculation tool. The online electricity bill calculator can help us do this. PESCO bill can be seen online and according to the PESCO bill calculation formula, your PESCO electricity bill cost can be estimated.

    PECO Bill Calculator The PESCO bill calculator helps you figure out how much you will have to pay for your electricity. It does so by estimating the amount of energy you will use and the price per unit as mentioned in the PESCO tariff guide.

    ReplyDelete