Friday, October 24, 2014

Reading in French / Incepem sa citim in franceza

Franceza am inceput sa o invatam in urma cu 2 ani si jumatate, am mai scris pe blog despre asta in sectiunea despre limba franceza gasiti detalii, dar si in alte articole pe blog.

Acum 2 seri, dupa ce a citit o carte in engleza si o alta (mai simpla) in romana, I. a decis ca vrea sa citeasca si in franceza. Am cautat la repezeala cateva carticele nu prea complicate in franceza, si-a ales una si a inceput:


Pe mine m-a lasat cu gura cascata. Pentru ca lectii de citire in franceza nu am facut cu ea. Nu am invatat-o in mod deosebit regulile de citire . Ce am facut, atunci cand ii citeam, din cand in cand urmaream cu degetul sub cuvinte, in cartile mai simple, cu cuvinte mai mari.
Deci a invatat cumva vizual regulile, si le-a dedus singura mai departe.

Plus ca, asa se spune ca cititul e o abilitate transferabila (dintr-o limba in alta). Adica, daca un copil bilingv/multilingv inveta sa citeasca intr-o limba, citirea in a doua limba ii vine mai usor, unii din pasi sunt deja parcursi, stie sa uneasca literele, sa deduca reguli fonetice, si sa deduca intelesul, etc.

Acum totusi cateva lectii mai structurate de citire in franceza cred ca ne-ar fi folos. Ce materiale pentru copii cunoasteti si ne recomandati pentru a parcurge regulile de citire in franceza?

(I. are 6 ani)

1 comment:

  1. This is because this calculator can tell you how much you will be charged every month by taking into account your original tariff and your usage over a given month.GEPCO Bill Calculator GEPCO bill calculation is based on the amount of energy you used and the price per unit mentioned in their tariff guide.

    ReplyDelete