Saturday, October 13, 2012

Write the Room labels

An idea I have seen some time ago on a few blogs (Montessori-inspired, too) is to 'write your home'. That is, add labels with words to different objects in your house, at the height of your child's eyes, preferably. it will help early emergent readers to associate words to objects and get that visually practice daily, without effort.
I have used a set of self-adhesive white stickers and red marker (red is more visually appealing than black), to put labels on the door, table, chair, laptop etc. You can make your own, by hand or on the computer, you can use the ones offered by 1+1+1=1 or, you can use a similar game that you can read about at Montessori Plus.
It is also a good practice for children learning English as a second language.

Am vazut urma cu un timp pe cateva bloguri straine (de inspiratie Montessori unele), o idee care mi-a ramas in minte, urmand sa o pun in practica la momentul potrivit. Ideea este de a pune eticheta cu cuvinte la diverse obiecte din casa, la nivelul ochilor copilului. In principiu, in locuri unde se indrepteaza des si de asemenea, pe obiecte care le foloseste des. Mi se pare un exercitiu bun pentru copiii care incep sa citeasca, astfel copilul va vedea des aceste cuvinte si le va asocia cu obiectul respectiv.
Am gasit zilele trecute un set de etichete autoadezive albe (in Auchan), si mi s-au parut numai bune pentru acest scop. Am scris eu cuvinte, cu rosu (atrage atentia mai bine decat negru) si le-am lipit pe usa, pe pat, pe masa, pe ... cate o jucarie, etc. 
O alta varianta este sa va faceti aceste etichete pe calculator si sa le printati la dimensiunea dorita. Online, am vazut un set la 1+1+1=1, in limba engleza. O alta varianta de joc, gasiti aici.
Mi se pare ca ar fi un exercitiu bun si pentru copiii care invata limba engleza.



1 comment: